سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی ترجمه ی الغارات

کتاب ترجمه ی الغارات

الغارات کتابی به زبان عربی است که توسط ابواسحاق ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال ثقفی کوفی نگارش یافته است. الغارات از قدیمی ترین متن های تاریخی شیعه به‌حساب می‌آید.

این کتاب (ترجمه ی الغارات )حاوی مطالبی از زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)، حیات عملی، خطبه‌ها، نامه‌ها و سفارش‌های حضرت و نیز جنگ‌ها و کشمکش‌ها در زمان خلافت و حکومت  امام علی و پس از آن است. به دلیل اینکه که در این اثر به غارت‌های معاویه در قلمرو امیرمؤمنان پرداخته شده، به الغارات مشهور شده  است.

 علامه مجلسی و ابن ابی الحدید نقش قابل توجهی  در زنده نگه‌داشتن این کتاب داشته‌اند. این کتاب بارها به زبان فارسی ترجمه شده است.

خرید کتاب ترجمه ی الغارات

شناختن صحیح و جامع و دقیق اسلام ، بدون مطالعه ی تاریخ رسول خدا ممکن نیست . حتی فهم کامل قرآن و کلمات معصومین هم بدون درک دقیق تاریخ پیامبر اکرم (ص) به دست نمی آید.

در مطالعه ی تاریخ حیات پیامبر اکرم (ص) با مسائل و معماهایی مواجه می شویم که کلید حل آنها در دوران حیات مظلومانه ی امیرالمومنین (ع) است. 

جمع بندی نهایی و راز گشایی از تمام اسرار تاریخ صدر اسلام ، در نیمه ی دوم حکومت امام علی (ع) است ؛ زمانی که دیگر کسی از فرمان امیرالمومنین (ع) اطاعت نمی کرد و غارت های متعدد در مناطق مختلف مملکت اسلامی توسط سربازان شوم معاویه ، امیرالمومنین را به ستوه آورده بود. خواندن ادامه مطلب...

انتشارات آثار برات

 

ترجمه ی الغارات سال های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین (ع) را روایت می کند