سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب اسرار ذهن ثروتمند

اسرار ذهن ثروتمند

درباره ی کتاب :

اگر چه ثروتمند ترین افراد حال حاضر دنیا، تنها یک درصد جمعیت دنیا را شامل می شوند. با این حال، واقعیت این است که کنترل نیمی از دنیا در دستان آنها قرار دارد. آمارها حاکی از آن است که میزان دارایی هشتاد نفر اول فهرست ثروتمند ترین افراد دنیا برابر با چهل میلیارد انسان طبقه متوسط است. این ارقام و آمارها در عین اعجاب انگیزی، این پرسش را در ذهن افراد پدیدار می کند که چگونه می توان به میزان دارایی دست پیدا کرد.

کتاب اسرار ذهن ثروتمند به شما کمک می کند در بازی ثروت درونتان استاد شوید. موفقیت چیزی نیست که تنها با تلاش زیاد و بی وقفه به دست بیاید. در حقیقت موفقیت اصلی از ذهن ما ریشه می گیرد و در دنیای بیرونی ما انعکاس پیدا می کند . این موضوع برای ثروتمند شدن هم صدق می کند.

مهم نیست که در حال حاضر از نظر مالی چه جایگاهی دارید. کتاب اسرار ذهن ثروتمند نوشته ی تی هارو اکر به ما می اموزد که چطور می توان از صفر شروع کرد. همچنین با خود واقعی مان رو به رو شویم . کتاب اسرار ذهن ثروتمند یکی از معروف ترین کتاب های جهان در حوزه ثروت و موفقیت است که به خواننده می گوید که باید ذهنیت های اشتباه درباره ی پولدار شدن را کنار گذاشت و با ذهنیتی تازه به استقبال پیشرفت ها رفت.

 

بخشی از کتاب :

ثروتمندان باور دارند که آنها خودشان زندگی شان را شکل می دهند.
فقرا باور دارند که «زندگی برای آنها بر اساس شانس و اقبال شکل گرفته است.»
اگر ثروت می خواهید، باید باور داشته باشید که فرمان زندگی به خصوص زندگی مالی تان در اختیار خودتان است. اگر این را باور نکنید، پس طبیعتا باید باور کنید که شما کنترل ناچیزی روی زندگی تان دارید یا اصلا کنترلی ندارید. این نگرش، اصلا نگرش ثروت محوری نیست. تا حالا متوجه شده اید که معمولا فقرا، شانس و اقبالشان را در قرعه کشی و لاتاری جست و جو می کنند؟ آنها واقعا باورشان شده که ثروت در دستان کسی است که اسمشان را از کلاه جادویی بیرون می آورد. شنبه شب ها با بهت و حیرت پای تلویزیون می نشینند و قرعه کشی را تماشا می کنند تا شاید همای سعادت این هفته روی دوش آنها بنشیند.

بی تردید همه دوست دارند برنده ی قرعه کشی باشند و حتی افراد ثروتمند هم گاهی برای سرگرمی در آن شرکت می کنند. ولی با این تفاوت که اولا آنها نصف درآمدشان را صرف خرید بلیت نمی کنند و ثانیا برنده شدن در بخت آزمایی راهبرد اصلی شان برای خلق ثروت نیست. باید باور داشته باشید که این شما هستیدکه آگاهانه یا ناخودآگاه خودتان را تبدیل به یک آدم کامروا یا معمولی یا فقیر می کنید.

 

اسرار ذهن ثروتمند

تمرین برای ذهن ثروتمند :

1. تمرکز روی هر چهار عامل ارزش خالص دارایی: درآمد، پس انداز و بازده سرمایه گذاری را بیشتر و هزینه های زندگی را با سبک ساده زیستی، کم کنید.

2. یک صورت حساب برای ارزش خالص دارایی ترتیب دهید. برای انجام این کار، ارزش فعلی تمام مایملک دارایی هایتان را بر اساس دلار جمع بزنید و مقدار کل بدهی هایتان را از آن کسر کنید. خودتان را متعهد کنید هر سه ماه یکبار، این صورت حساب را پیگیری و در آن تجدیدنظر کنید. با توجه به قانون تمرکز، روی هر طرحی تمرکز کنید، راندمان خواهید گرفت.

3. یک برنامه ریز مالی خیلی شایسته استخدام کنید که برای یک شرکت معتبر کار می کند. باز هم بهترین راه برای پیدا کردن یک برنامه ریزعالی جست و جو در بین دوستان و همکارانی است که از برنامه ریز خوب استفاده می کنند.

بسیاری از افراد

با این تصور که هزینه های اندک، تاثیری بر وضعیت اقتصادی آنها ندارد، اقدام به خرج تراشی هایی در این رابطه می کنند. همین امر، باعث می شود هزینه های به ظاهر کوچک، پس از گذشت مدتی کوتاه ، تاثیر فاحشی روی بودجه افراد بگذارد. اگر چه همواره افراد ثروتمند متهم به خرج های افراطی می شوند، با این حال، این امر در رابطه با افرادی است که به اصطلاح یک شبه به ثروت های کلان دست پیدا کرده اند. بی تردید، «کامیابی» امری پلکانی بوده و افرادی که موفق می شوند تا به بالاترین مرتبه های آن دست پیدا کنند.

هرگز مسیری را که برای رسیدن به نقطه کنونی طی کرده اند، از یاد نخواهند برد. همین امر باعث می شود آنها کاری را خارج از برنامه ریزی اقتصادی خود انجام ندهند. این امر به این معنا است که حتی هزینه های کوچک نیز برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در واقع، این امر را نباید به معنای خساست آنها دانست و واقعیت این است که آنها روی نظم و انجام امور طبق راهکار تعریف شده تاکید دارند و مقید بودن آنها به این دلیل است که عادت های آنها دستخوش تغییر نشود.

 

موفقیت چیزی نیست که تنها با تلاش زیاد و بی وقفه به دست بیاید. در حقیقت موفقیت اصلی از ذهن ما ریشه می گیرد و در دنیای بیرونی ما انعکاس پیدا می کند. این موضوع برای ثروتمند شدن هم صدق می کند.

این کتاب را به گونه ایی مطالعه کنید که گویی زندگی شما به آن وابسته است.

 

منبع / baratbooks.ir